четвер, 2 грудня 2021 р.

  4-Г клас (українська мова) 1-ша група

Тема: повторення знань про прикметник. Визначення роду і числа прикметників.

1) Повторення знань про прикметник

Прочитайте два тексти і подумайте чим вони відрізняються

а) Діти вийшли на лісову галявину. Сонечко одразу обгорнуло їх промінням. Пташки радували співом. Під ногами розстелився килим із трав та квітів. Крона дерев утворювали стіни навколо галявини. Небо здавалося стелею. 

б) Діти вийшли на лісову галявину. Лагідне сонечко одразу обгорнуло їх ніжним промінням. Пташки радували різноголосим переливчастим співом. Під ногами розстелився чудовий килим із запашних трав та різнокольорових квітів. Густі, зелені крона  дерев утворювали стіни навколо галявини. Ніжно-блакитне небо здавалося стелею.

- Чим відрізняються ці тексти?

 Дійсно, другий текст звучить гарніше, тому що в ньому вказано, що сонечко – лагідне, проміння – ніжне, спів – різноголосий, переливчастий  і т.д. А ми вже знаємо, що слова      лагідне, ніжні, різноголосий  є - ……………………  (прикметниками).

Висновок 1
-         Тож навіщо нам вживати в мові прикметники?
 Щоб мова була виразнішою, красивішою, милозвучною, яскравішою,  і т. д.
2)  Робота над загадкою.
- Відгадайте загадку .
Маленькі трудівниці,
По запашним квіткам літають
Солодкий нектар збирають.
-         Що допомогло вам відгадати загадку?   (слова  маленькі, запашним, солодкий).
-         Тобто, знову ж прикметники.
Висновок 2
-         То навіщо ще потрібні прикметники? (Щоб розпізнавати предмети, характеризувати їх.)
-         Добре. Але щоб вірно вживати прикметники в мовленні, ми повинні все про них вивчити і знати.

3) Робота з підручником

Виконай вправу 1 на сторінці 63 (усно).

Постав питання від іменника до прикметника.

4) Вправа 2 на ст. 63

Склади слово із пазлів

Виконай письмово звуко-буквений аналіз в зошиті слова Іспанія.

Запиши у зошиті                       Четверте грудня 

Домашня робота

Іспанія [            ] - ...б., ...зв., ...гол., ...пр., ...скл.

5) Прочитай текст вправа 3 ст. 63

Випиши іменники з прикметниками у зошит

6) Виконай вправу 6 ст. 64, прочитавши правило.

іспанськ...     король(... р.)

іспанськ...     свято(... р.)

іспанськ...     їжа(... р.)

іспанськ...     міста(мн.)

7) Вправа 11 ст. 65

8) Підсумок уроку

- Що таке прикметник?(частина мови)

- Що називає прикметник? (ознаку предмета)

- На які питання відповідають прикметники?(який?, яка?, яке?, які?)

- Як визначити рід і число прикметників?(прикметник завжди стоїть в тому роді й числі, що й іменник, з яким він пов'язаний)

Немає коментарів:

Дописати коментар

 16.05.22 Тема: Розвиток мовлення. - Перегляньте відео і виконайте завдання - Тексти-описи надішліть на вайбер.